CINTA ALLAH YANG HAKIKI

Sunday 16 September 2012

Keikhlasan....:)

Assalamualaikum ya  abi..wa umi...akhi..ya ukhti wa muslimin wa muslimat... :)

Kita mulakan majlis kita dengan umul furqan....al-fatihah...

 

Alhamdulillah...semoga mak abah..kakak2..adk2..abg2 kat rumah dan  sahabat2 ana sihat selalu disisi ALLAH..Allahumma aamiinn... :)

Rindu nak tulis blog..towk dah masuk sem 2 kat Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS)... Sungguh cepat masa berlalu...Subhanaallah...Semoga hari2 yang berlalu membuat kita lebih bersemangat untuk menempuh hari yang akan datang...Insyaallah... بإذن الله....

Hari towk mok kongsi ilmu..tapi sikit jak lah...hehe..orang semenanjung buat2 paham jak lah...:)

Sering kali kita dengar... ikhlas x tok???... or ikhlas x nie??
Keikhlasan seseorang hanya Allah yang mengetahui....kita hanya mampu berserah kepada Allah...Seseorang manusia tidak tahu keikhlasan seseorang berada di tahap mana...semuanya...hanya ALLAH mengetahui...ia seumpama seperti "semut hitam berada di batu hitam dan berada di tempat yang gelap"..ikhlas buat diri ana dan hamba2 ALLAH yang disayangi::insyaaALLAH.   <3<3<3, إن الله يعلمون ..





 Keikhlasan di hati.....bermaksimal melakukan perbuatan yang baik untuk mewujudkan hasil dunia atau  akhirat dengan tujuan untuk mendapatkan (mardhatillah) keredhaan ALLAH subhanahuwataala sahaja.....iaitu tanpa mengharapkan apa2 pujian dari manusia, jin dan makhluk ALLAH yang berada di muka bumi ini...insyaallah...

Khas buat diri ana dan sahabat-sahabat yang disayangi..<3

Kita tutup majlis dengan surah a-a'shr..






 :::ربنا اغفرلى ولولدىّ وللمؤمنين يوم يقوم الحساب:::
:: Ya Tuhan kami...berikanlah keampunan aku dan ibu bapakudan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab(hari kiamat)..
.....ALLHUMMA AAMIIN.... 

No comments:

Post a Comment